mandag den 7. juli 2014

BM: Bukser og shorts


Hermed dagens bidrag til Boys Month fra min hånd:

Bukser er vel nærmest det, 
jeg har syet allermest af til Trond gennem tiden.
Og 95 % af dem har jeg syet efter Onions mønster nr. 20022.
Det virker bare hver gang!

For at det ikke skal blive alt for kedeligt 
at have 10 par bukser efter samme mønster i skabet,
varierer jeg dem stort set altid med forskellige lommer, 
lapper, lynlåse, knapper eller andre detaljer.


Her har jeg lavet dem med 'flat front'.
Dvs ingen elastik og rynker i fronten. 
(DIY til 'flat front' kan findes i det oprindelige indlæg: her.)

Jeg har tilsat en enkelt stor lomme med lynlås,
og en lille stjerne-detajle.
Mere skal der ikke til, synes jeg,
før et par bukser er smarte :-).


Her ses de på modellen - i baggrunden :o).


Mønstret bruger jeg også til shorts.
Her i en knælang udgave med lange lommer i samme stjernestof
som detaljen på de lange bukser :-).


♥ maj



6 kommentarer :

  1. Super fine short og bukser. Lækre detaljer :-)

    SvarSlet
  2. Flotte bukser og detaljer!
    - jeg er også vild med det mønster!

    - og super smart, at lave dem som shorts - det tror jeg da jeg skal prøve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, prøv :-) !
      Det er så skønt når man finder et mønster der bare fungerer.

      Slet
  3. Jeg er da også lige blevet inspireret til at lave et par 20022 til shorts, de er da blevet super seje. Også de lange med lommen og flad front, de er rigtig smarte og passer godt til en halvstor dreng. Det synes jeg nemlig kan være svært, at sy til de lidt større drenge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver mere udfordrende, jo ældre de bliver :-).
      Men lige den her model, den bliver bare ved med at være et hit!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...