mandag den 23. december 2013

Årets julekjole 2013


Det lykkedes!
Efter 6 ugers fravær fra symaskinen, satte jeg spurten ind i går aftes, 
og resultatet blev Solbjørgs julekjole anno 2013.

Jeg er helt forelsket i mønsteret, som er fra Burda (9/2012 model 122).
(et blad hvis mønsterark jeg i parentes bemærket ikke er ret vild med!).



Bagpå lukkes kjolen med lynlås, en lille oldemor-knap og roleau.


Den er pyntet med gamle kniplinger.
Et stykke jeg længe har værnet om, men som nu får lov at få nyt liv.


Nu hænger den og venter på den store dag.
Der er ikke længe igen!

♥ maj

29 kommentarer :

  1. Hold nu op, hvor er den flot!!! Jeg har flere gange luret på det mønster! Glæder mig til at se den på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Trine.
      Jeg havde faktisk Wilmas kjoler i tankerne, da jeg syede, og var helt sikker på, at du havde syet noget i samme snit... Men nu har jeg lige bladret dine sidste mange kreationer igennem, og det jeg tænker på, er der ikke ;-)... Erindringsforskydning?
      Eller måske er det bare farven, der har gjort indtryk?

      Slet
  2. Eiii hvor er den altså bare fin :-) Jeg får helt lyst til at lave noget med blonder, ganske vist til mig selv. Rigtig skøn jul til dig og din familie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Og ja! Det skal du da gøre! Jeg glæder mig til at se :-).
      Og også rigtig glædelig jul til dig!

      Slet
  3. Wauw, hvor er den smuk, og hvor er det bare skønt, når gamle, smukke ting får et nyt liv ♥

    God jul til dig og dine kære og 1000 tak for inspirationen i 2013; det er altid en fornøjelse at læse med hos dig og se dine lækre billeder :-)

    KH
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen tusind tak for de fine ord Laila!
      Du kan tro det gør mig glad :-).
      Jeg håber, at jeg får taget mig selv (og symaskinen) i nakken, så der igen kan flyde inspiration ud af bloggen i det kommende år ;-).
      Knus

      Slet
  4. Virkelig sød kjole! Er ret imponeret over din sans for detaljer og farvevalg, du er virkelig dygtig! Er sikker på hun kommer til at føle sig meget smuk i den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Avi.
      Sikke nogle fine ord. Jeg bliver helt stolt!
      Rigtig glædelig jul til dig :-)

      Slet
  5. Den er virkelig flot. Og sikken en smuk kjolemodel.
    Jeg tror også jeg vil prøve at "lege" med blonde, du har netop give mig mod på det :)

    Glædelig jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette.
      Jeg kan kun anbefale at give det et forsøg.
      Jeg overvejede længe, hvordan jeg skulle fastgøre blonden, men endte med blot at zigzagge det i kanten. Det sidder fint og stabilt alligevel :-).

      Og glædelig jul til dig også.

      Slet
  6. Wauw, hvor er den flot, Maj!!!

    Så mange fine detaljer...du er SÅ dygtig ;o).

    Rigtig god jul - og godt nytår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Pia.
      Og i lige måde :-).

      Slet
  7. Sikke en skøn jule kjole, selvom den efter min mening kan bruges hele året rundt - hvor er den bare flot!
    Kh Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maja.
      Og jo, det har du ret i!
      Jeg håber også hun kommer i den nogle gange i løbet af vinteren og foråret. Ellers er kniplingerne blevet slagtet for alt for lidt!

      Slet
  8. Så smuk : )
    Hvor er det godt at du vover at få brugt en ellers 'fredet' blonde... jeg har samme tendens, og sommetider ender man op med at det man har gået og fredet ikke længere kan bruges, fordi alle er vokset fra det :"(
    Jeg vil begynde at bruge mine yndlingsstykker lidt mere fremover...
    Godt nytår : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :).
      Og jeg kan kun sige: gør det gør det.
      Hold nu op hvor jeg har stakke af fredede ting liggende, som jeg kunne have glædet mig over gennem livet... Små sæber, blokke, dims og dut. Alt muligt. Men det er en fryd at bruge tingene og glædes over dem!
      Og godt nytår til dig :-).

      Slet
  9. Smuk, smuk og smuk.. gid det var min ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi. Det tænker jeg også Carina ;-).

      Slet
  10. Hvor er den smuk, Maj! Super flot snit, og perfekt med kniplingerne! Håber hun havde en festlig aften i den (og nåede at blive helt frisk) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Trine!
      Jo, næsten frisk blev hun i hvert fald.
      Til gengæld blev både Trond og jeg julesyge. Øv bøv :-(...
      Men vi har været så forskånet for sygdom det seneste år, så vi skal vist ikke klage.

      Slet
  11. Sikke dog en fin kjole. Mon du kan sige, hvilket burdablad det er fra. Det mønster kunne jeg også rigtig godt tænke mig at prøve af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette.
      Jeg har glemt hvilket nummer, men jeg forsøger lige at finde det :-).

      Slet
    2. Mønsteret er fra Burda 9/2012 model 122 :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...