fredag den 5. april 2013

Grå bukser med myrekryb



Jeg har syet et par bukser til Trond i en bredriflet, men let grå fløjl.
Drengens ben vokser med rekordfart,
så fra jeg klippede dem, 
og til jeg fik min symaskine hjem fra reparation,
var de faktisk blevet for korte :-o.

Jeg forlængede dem med et lille stykke myre, 
og håber de falder i smag :-).



De har også fået myrer på bagen.
Jeg opdagede nemlig,
at jeg havde de quiltede lommer,
som jeg droppede at sætte på min myrejakke liggende endnu.
Og de skulle da ikke gå til spilde ;-).


Nu er der ikke mange timer til vi kan nyde weekenden
- forhåbentlig bliver den fuld af forårssol :-) !

♥ maj


25 kommentarer :

  1. Hvor er de bare fine - er helt vild med myredetaljen, det giver lige det sidste pift; både i bukseben og lommer. Ha en skøn weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :).
      Og dejlig weekend til jer også!

      Slet
  2. Hvor er de fede Maj, jeg elsker de myrer og det spil de giver tøjet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie.
      Jeg er glad for jeg fik købt "for meget" stof til jakken dengang, for der er kommet meget godt ud af det!

      Slet
  3. Ja, de er godt nok fine (især myrerne!) :-) - de ville lige være noget for min Nikolaj (som er 8 og hader bukser med lynlåse og knapper...). Hvad er det for et mønster, du bruger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er jo Trond du beskriver! Hvis du lige tilføjer 'bukser der falder ned over fødderne'. Derfor elastik i benene ;).
      Det er Onion 20022. Det er som udgangspunkt skåret over, så der er bue på numsen, men her har jeg bare tegnet det sammen :). Det er stort set det eneste mønster jeg bruger, og så varerier jeg bare lommer, lapper osv.

      Slet
  4. De er rigtig fine og ret vakse med myrerne på, selv om den bredriflet fløjl ikke lige er mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena.
      Jeg elsker den brede fløjl ;).
      På en eller anden måde skal der noget gods til til sådan et par store drengebukser, synes jeg. Babyfløjl bliver for sart og 'fint'.

      Slet
  5. Jeg eeelsker fløjl og myrer - dog kun myrer på stof!! Så smarte bukser!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi. Ja, myrer er ikke så sjove andre steder!

      Slet
  6. Jeg kan bedst lide bagsiden... de lommer er så fede på bukserne ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth.
      Ofte glemmer jeg helt bagsiden af bukserne når jeg syr - haha. Men denne gang fik den hele armen ;D.

      Slet
  7. sjovt og sødt myrestof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nola, og så kan det endda fås for en slik i stof 2000 :).

      Slet
  8. Hvor er det en fed detalje med myrekryb og en super måde at få brugt rester på :-)
    God weekend.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line.
      Er der noget jeg kan lide, så er det at få udnyttet ressourcerne, så det var utrolig tilfredsstillende, at sy de sirligt quiltede lommer på i stedet for at de skulle ende deres dage i papirkurven :).

      Slet
  9. Så lære maj! Eeeeelsker jo fløjl, og myrekrybene står flot til! God weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria.
      Skønt med en fløjls-frænde ;D.
      Og god weekend til dig!

      Slet
  10. Hvor er de blevet gode, netop dine "redninger" gå lige det sidste...Wauw!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia.
      Det opridser vist meget godt min kreative proces sådan helt generelt: redninger, der går hen og bliver helt gode.. Sørme godt man laver fejl, hva ;D?

      Slet
    2. Gid, jeg kunne lave fejl ligeså gennemført ;o)

      Slet
  11. De er godt nok fine! Masser af lækre detaljer:-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...