mandag den 7. januar 2013

Cavlingkjolen


Ja, jeg må jo lige dele et sidste
- vigtigt-
Cavlingrelateret indlæg med jer, 
før det bliver hverdag her på bloggen igen:

Cavlingkjolen ;-)!


Den er helt enkel og fin i sort viscose.
Der er kig til ryggen bagpå.
Og den er selvfølgelig krydret med en hæklet genbrugskrave.


Actionpics har jeg desværre ikke for mange af.
Det var som om kameraerne stillede skarpt et andet sted end på mig den dag :).

Originalfoto: Villy Dall
Og endnu en gang tak for hep og lykønskninger
på indlægene her og her.
De er alle læst - og læst op - og sat stor pris på!
Det var vildt hyggeligt at læse og mærke, at I fulgte med derude!

♥ maj





24 kommentarer :

  1. Ahrmen hvor er det flot at han vandt!!!
    Og sikke en smuk smuk kone han havde ved sin side. Men er nu lidt i tvivl, har du selv syet kjolen søde eller???

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie :).
      Og jojo, jeg har selvfølgelig selv syet kjolen!
      Jeg syede den aftenen før vi tog af sted, efter at den ellers helt perfekte jadegrønne kjole jeg havde syet til lejligheden pludselig virkede helt forkert ;-D...

      Slet
    2. *ha ha* ja typisk :)
      Jeg vil også prøve at sy en kjole i mere "fast" stof. Den ser smuk ud, meget smuk!!

      Slet
    3. Tusind tak Libbie :-)!

      Slet
  2. Hvor er den flot, kjolen. Tillykke til din mand og ikke mindst tillykke til de borgere i Rebild Kommune som har fået fokus på deres sag - godt at journalistik stadig også kan være dybdeborende og ikke kun består af hurtige overskrifter.

    Kg Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Og ja, du har ret. Borgerne er dem man virkelig kan gratulere i den her sag. Jeg er utrolig stolt af, at min mand har formået at gøre den forskel!
      Kh maj

      Slet
  3. Hvor er det en smuk kjole! Og endnu engang tillykke med husbonden :-) kh Maria

    SvarSlet
  4. Det er virkelig en skøn kjole. Og kraven sætter bare prikken over i'et. Hvor er det en dygtig mand du har. Stort tillykke med ham!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line.
      Han er dygtig og ganske særlig. Jeg er meget stolt!

      Ja, jeg er jo VILD med kraver, så selvfølgelig måtte denne kjole også have en. Også selvom min søster måtte ri den fast på kjolen før vi tog af sted og klippe den af mig, da vi kom hjem ;-D!

      Slet
  5. Rigtig fin kjole... Hvilket mønster har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla.
      Det er desværre ikke noget mønster som sådan...
      Jeg har selv tegnet den sammen af et gammelt alt om håndarbejde-mønster kombineret med et gammelt burdamønster og så modificeret det hele en hel del.
      Det er kjole nr. 5 jeg syr efter "ikke mønsteret", og jeg ændrer det lige en anelse hver gang :). Nye ærmer, ny udskæring, nye læg, ny krave etc.
      MEN jeg tror, man kan bruge et hvert klassisk kjolemønster og kombinere det med en fin krave for at få et resultat som ligner :).

      Slet
  6. Meget smuk kjole på en virkelig smuk frue :-) du ser bare helt bedårende ud på de billeder vi har set

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød!
      Tusind tak for de fine ord :).

      Slet
  7. TILLYKKE med Cavling-prisen til din mand!! Min søsters kæreste, Anton Geist (Information) fik prisen sidste år - og jeg ved fra hende, at det altså også kræver sin kvinde at have en mand, der vinder en sådan pris - det kommer man jo ikke sovende til! Så også tillykke til dig!

    Kh
    Anna (og vi ses til blogtræf d. 2. februar)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anna.
      Tusind tak :).
      Vi mødte din svoger et par gange i løbet af turen. Blandt andet torsdag aften, hvor han og Ulrik Dahlin var ordstyrere ved det arrangement, hvor de nominerede skulle beskrive og debattere deres projekter. Fin fyr!

      Jeg glæder mig RIGTIG meget til træffet. Alt har handlet om Cavling de seneste dage, men jeg skal nok lige tage et kig på din liste og melde tilbage snarest muligt :).

      Kh maj

      Slet
  8. Haha, som Libbie, var jeg lidt i tvivl - "har hun vitterlig SELV syet den?", men se'føl'i! Den er smuk - I så alle fire skønne ud på billedet du viste af jer sammen :-)
    Mine forældre bor i Skørping, tidligere i Rebild, hvor jeg er vokset op, så jeg blev virkeligt underligt til mode, første gang jeg i Nyhederne pludseligt så et meget bekendt boligkvarter tone frem, og overskrift på overskrift om alle de ulykkelige begivenheder - jeg var inde og se overrækkelsen på dr.dk, og blev altså helt bevæget - sikke en ildsjæl han er, ham Asbjørn. Kan dælme godt forstå du er stolt!
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Trine.
      Hvor er du sød!
      Det er en svær sag, og den har berørt mange mennesker på mange måder. Både personligt og arbejdsmæssigt. Men ja, jeg bliver ualmindelig glad og stolt over, at mange mennesker de seneste dage er blevet rørt - på den gode måde. Og at det er min mands skyld. Fordi han faktisk har rykket noget for alle dem det handler om.

      Og mht til kjolen ;): så overvejede jeg faktisk at trække i en købekjole der dagen før, da den anden pludselig slet ikke føltes rigtig for mig mere.
      Men nej. Jeg var altså nødt til at sy en selv!
      Og det gik jo egentlig meget godt, selvom det betød at jeg kom lidt sent i seng ;)...

      Slet
  9. Den er VIRKELIG lækker den kjole der - er dybt misundelig :) Kh Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine :D.
      Og tak fordi du kiggede forbi! Det minder mig om at jeg vist skylder jer smuksakker en mail :)!!

      Slet
  10. Du ser stjernegodt ud og flot, flot kjole - både cool og klassisk. Og et forsinket, men stort tillykke med din mand :0)

    SvarSlet
  11. Den er bare så smuk og klæ'r dig helt fantastisk, den kjole!! Hvor er du altså bare dygtig!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...